Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
odczuwania rzeczywistości przez pryzmat stosowanych mediów komunikowania. McLuhan traktował media jako swoiste przedłużenia zmysłów człowieka. Wskazywał na przełomowe znaczenie przejścia od komunikacji oralnej do cywilizacji pisma. O druku pisał, iż "przyniósł nacjonalizm, uprzemysłowienie, rynek masowy oraz powszechną oświatę i wychowanie". W telewizji dostrzegał instrument rozszerzania doświadczenia ludzkiego na skalę światową (globalna wioska) [McLuhan, 1964].
McLuhan koncentrował się na tym, jak odczuwamy i doznajemy świat, a nie na tym, czego doznajemy (treści). Każde nowe medium przekracza granice doświadczenia zmysłowego osiągane przez wcześniejsze media i przyczynia się do przeobrażania i wzbogacania doznań.
Podstawowe założenie McLuhana głosi, że im bardziej nasze zmysły angażują się w
odczuwania rzeczywistości przez pryzmat stosowanych mediów komunikowania. McLuhan traktował media jako swoiste przedłużenia zmysłów człowieka. Wskazywał na przełomowe znaczenie przejścia od komunikacji oralnej do cywilizacji pisma. O druku pisał, iż "przyniósł nacjonalizm, uprzemysłowienie, rynek masowy oraz powszechną oświatę i wychowanie". W telewizji dostrzegał instrument rozszerzania doświadczenia ludzkiego na skalę światową (globalna wioska) [McLuhan, 1964]. <br>McLuhan koncentrował się na tym, jak odczuwamy i doznajemy świat, a nie na tym, czego doznajemy (treści). Każde nowe medium przekracza granice doświadczenia zmysłowego osiągane przez wcześniejsze media i przyczynia się do przeobrażania i wzbogacania doznań. <br>Podstawowe założenie McLuhana głosi, że im bardziej nasze zmysły angażują się w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego

Młodzieżowe Słowo Roku 2020

Przyłącz się do V edycji plebiscytu PWN i zgłoś swoją propozycję.
UWAGA! Zgłoszone słowo nie musi być nowe, slangowe, ani najczęstsze. Doceniamy istotność tematu oraz kreatywność języka!
Powiedz o plebiscycie swoim znajomym.

Głosy można oddawać do
30 listopada 2020 r.

Wyślij
Weź udział w akcji „Młodzieżowe Słowo Roku 2020”!