Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
i dania pozwolenia na wyprawienie pociągu.

SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA
Na linii z samoczynną blokadą liniową stacje nie są wyposażone w urządzenia blokowe i nie ma bloków pozwolenia, początkowego, ani końcowego, jak w przypadku półsamoczynnej blokady liniowej. Szlak podzielony jest natomiast na odstępy stosownej długości (w zasadzie, nie mniejszej niż droga hamowania najszybszego pociągu). Każdy odstęp poprzedzony jest semaforem odstępowym wskazującym stan jego zajętości lub zwolnienia za pomocą wyświetlanych na nim sygnałów zezwalających, bądź zabraniających jazdy. Semafory blokady samoczynnej nie są obsługiwane przez personel, a sygnały na nich się ukazujące uzależnione są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na
i dania pozwolenia na wyprawienie pociągu.<br><br>SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA<br>Na linii z samoczynną blokadą liniową stacje nie są wyposażone w urządzenia blokowe i nie ma bloków pozwolenia, początkowego, ani końcowego, jak w przypadku półsamoczynnej blokady liniowej. Szlak podzielony jest natomiast na odstępy stosownej długości (w zasadzie, nie mniejszej niż droga hamowania najszybszego pociągu). Każdy odstęp poprzedzony jest semaforem odstępowym wskazującym stan jego zajętości lub zwolnienia za pomocą wyświetlanych na nim sygnałów zezwalających, bądź zabraniających jazdy. Semafory blokady samoczynnej nie są obsługiwane przez personel, a sygnały na nich się ukazujące uzależnione są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego