Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
o "ezoterycznym traktacie poświęconym neognozie", o tym, że "jesteśmy nieprzenikliwymi archipelagami", jednakże nie aż tak nieprzenikliwymi, by "przekreślić możliwości ratio, propagować postmodernistyczny chaos i czułostkową gnozę". W końcu dorzucił coś o paradygmatach, teorii względności oraz mechanice kwantowej - i wysnuł z tego wniosek ogólny: Książki Whartona są do kitu. To " jedynie harlequin dla nieco bardziej wtajemniczonych w psychologiczne gnozy dwudziestoletnich pensjonarek". Dowód: "Bycie modnym i powszechnie czytanym to dla pisarza niewątpliwa radość, ale najczęściej ostatni gwóźdź do literackiej trumny". (moz)


Wiesława Grochola, dziennikarka: Natasza Goerke ("Przesłuchanie emigranta", film dokumentalny), przedstawicielka pokolenia trzydziestolatków, autorka ironicznych, absurdalnych, jak piszą krytycy, niepowtarzalnych miniatur literackich "Fractale
o "ezoterycznym traktacie poświęconym neognozie", o tym, że "jesteśmy nieprzenikliwymi archipelagami", jednakże nie aż tak nieprzenikliwymi, by &lt;q&gt;"przekreślić możliwości ratio, propagować postmodernistyczny chaos i czułostkową gnozę"&lt;/&gt;. W końcu dorzucił coś o paradygmatach, teorii względności oraz mechanice kwantowej - i wysnuł z tego wniosek ogólny: Książki Whartona są do kitu. To " jedynie harlequin dla nieco bardziej wtajemniczonych w psychologiczne gnozy dwudziestoletnich pensjonarek". Dowód: "Bycie modnym i powszechnie czytanym to dla pisarza niewątpliwa radość, ale najczęściej ostatni gwóźdź do literackiej trumny". &lt;au&gt;(moz)&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br>Wiesława Grochola, dziennikarka: Natasza Goerke ("Przesłuchanie emigranta", film dokumentalny), przedstawicielka pokolenia trzydziestolatków, autorka ironicznych, absurdalnych, jak piszą krytycy, niepowtarzalnych miniatur literackich "Fractale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego