Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
tak iż różnica w stopniu poinformowania między tymi warstwami raczej zmierza ku powiększaniu niż zmniejszaniu.
Autorzy hipotezy zastrzegali się także, iż odnosi się ona głównie do pewnych typów informacji, jak np. spraw międzynarodowych czy popularyzacji nauki. Są to wiadomości powszechnego zainteresowania. Nie dotyczy natomiast bardziej wyspecjalizowanych zagadnień, jak np. poradnictwo, hobby, informacje handlowe itp. Hipoteza ta nie twierdzi, iż odbiorcy o niższym statusie (głównie niższym wykształceniu) niczego się od mediów masowych nie uczą, lecz iż uczą się mniej. Nie stwierdza zatem rosnących różnic absolutnych, lecz różnice względne.
Zwiększanie się różnic można tłumaczyć wieloma czynnikami. Pierwsza wiąże się z umiejętnościami odbiorczymi. Osoby
tak iż różnica w stopniu poinformowania między tymi warstwami raczej zmierza ku powiększaniu niż zmniejszaniu. <br>Autorzy hipotezy zastrzegali się także, iż odnosi się ona głównie do pewnych typów informacji, jak np. spraw międzynarodowych czy popularyzacji nauki. Są to wiadomości powszechnego zainteresowania. Nie dotyczy natomiast bardziej wyspecjalizowanych zagadnień, jak np. poradnictwo, hobby, informacje handlowe itp. Hipoteza ta nie twierdzi, iż odbiorcy o niższym statusie (głównie niższym wykształceniu) niczego się od mediów masowych nie uczą, lecz iż uczą się mniej. Nie stwierdza zatem rosnących różnic absolutnych, lecz różnice względne. <br>Zwiększanie się różnic można tłumaczyć wieloma czynnikami. Pierwsza wiąże się z umiejętnościami odbiorczymi. Osoby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego