Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
energii. Robimy to, naciskając hamulec. W kołach na tarczach hamulcowych zaciskają się klocki i trą z całej siły, a samochód zwalnia. Gdy spojrzymy na to oczami fizyka, stwierdzimy, że cała energia kinetyczna auta się marnuje - zamieniana jest na ciepło rozgrzewające tarcze hamulcowe i po prostu ulatuje w powietrze. Twórcy samochodów hybrydowych postanowili tę uciekającą energię odzyskać. Gdy naciśniemy hamulec w aucie z silnikiem hybrydowym, nadmiar energii magazynowany będzie w akumulatorach. A gdy zechcemy przyspieszyć, auto będzie rozpędzane prądem z akumulatora zamiast kolejną porcją benzyny.

Dlatego samochód z takim napędem pali nawet o połowę mniej niż tradycyjny o podobnej mocy. Podczas jazdy
energii. Robimy to, naciskając hamulec. W kołach na tarczach hamulcowych zaciskają się klocki i trą z całej siły, a samochód zwalnia. Gdy spojrzymy na to oczami fizyka, stwierdzimy, że cała energia kinetyczna auta się marnuje - zamieniana jest na ciepło rozgrzewające tarcze hamulcowe i po prostu ulatuje w powietrze. Twórcy samochodów hybrydowych postanowili tę uciekającą energię odzyskać. Gdy naciśniemy hamulec w aucie z silnikiem hybrydowym, nadmiar energii magazynowany będzie w akumulatorach. A gdy zechcemy przyspieszyć, auto będzie rozpędzane prądem z akumulatora zamiast kolejną porcją benzyny. <br><br>Dlatego samochód z takim napędem pali nawet o połowę mniej niż tradycyjny o podobnej mocy. Podczas jazdy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego