Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
była krótsza od zasięgu widoczności. Zachowując naturalnie pewien zapas bezpieczeństwa. O ile, np. podczas mgły zasięg widoczności wynosi 50 m, wolno jechać z prędkością, przy której będzie można się na pewno zatrzymać na odcinku 40 m. Jeśli do tego nawierzchnia jest śliska, trzeba pamiętać, że skuteczność hamowania będzie bardzo zmniejszona - i odpowiednio do tego jeszcze bardziej ograniczyć prędkość. Aby się nigdy nie okazało że "nie zdążyło się zahamować" przed zbyt późno zauważoną przeszkodą.
Warunki atmosferyczne od nas nie zależą - musimy tylko zawsze dostosować do nich prędkość i sposób jazdy. Ze swej strony musimy jednak zrobić wszystko, żeby czy widoczność jest lepsza
była krótsza od zasięgu widoczności. Zachowując naturalnie pewien zapas bezpieczeństwa. O ile, np. podczas mgły zasięg widoczności wynosi 50 m, wolno jechać z prędkością, przy której będzie można się na pewno zatrzymać na odcinku 40 m. Jeśli do tego nawierzchnia jest śliska, trzeba pamiętać, że skuteczność hamowania będzie bardzo zmniejszona - i odpowiednio do tego jeszcze bardziej ograniczyć prędkość. Aby się nigdy nie okazało że "nie zdążyło się zahamować" przed zbyt późno zauważoną przeszkodą. <br>Warunki atmosferyczne od nas nie zależą - musimy tylko zawsze dostosować do nich prędkość i sposób jazdy. Ze swej strony musimy jednak zrobić wszystko, żeby czy widoczność jest lepsza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego