Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
czas, by stworzyć zupełnie nowy teatr, ogromny i prosty, jednolity i różnorodny, narodowy przez historię, popularny przez prawdę, ludzki, naturalny, uniwersalny przez ukazanie namiętności. Poeci dramatyczni, do dzieła! jest ono piękne i wzniosłe. Macie do czynienia z wielkim narodem, przyzwyczajonym do wielkich wydarzeń. Widział je i ich dokonywał". Wspaniała to idealizacja publiczności.
Wydawało się, że granice wolności sztuki wytycza tylko artysta: "teraz sztuka jest wolna - od niej samej zależy zachowanie godności" (choć Hugo dodawał od razu: "gdy dysponuje się pełnią wolności, należy zachować należytą miarę"). Wolność była zatem od początku ograniczona, Hugo zawsze akceptował konieczność dopasowywania kształtu dramatu do potrzeb teatru
czas, by stworzyć zupełnie nowy teatr, ogromny i prosty, jednolity i różnorodny, narodowy przez historię, popularny przez prawdę, ludzki, naturalny, uniwersalny przez ukazanie namiętności. Poeci dramatyczni, do dzieła! jest ono piękne i wzniosłe. Macie do czynienia z wielkim narodem, przyzwyczajonym do wielkich wydarzeń. Widział je i ich dokonywał"&lt;/&gt;. Wspaniała to idealizacja publiczności.<br>Wydawało się, że granice wolności sztuki wytycza tylko artysta: "teraz sztuka jest wolna - od niej samej zależy zachowanie godności" (choć Hugo dodawał od razu: "gdy dysponuje się pełnią wolności, należy zachować należytą miarę"). Wolność była zatem od początku ograniczona, Hugo zawsze akceptował konieczność dopasowywania kształtu dramatu do potrzeb teatru
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego