Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
które ujmują cel działania spółki akcyjnej (korporacji) w postaci maksymalizacji długookresowego tempa wzrostu jej rozmiarów (size), mierzonych np. wartością utargu, czyli przychodu ze sprzedaży (koncepcje W.J. Baumola i J.K. Galbraitha) lub majątku (koncepcja R. Marrisa). Wzrost (ekspansja) spółki jest, w przekonaniu wielu autorów, tym celem, z którym menedżerowie identyfikują się najchętniej i którego realizacja jest najlepszym sposobem powiększania ich wynagrodzeń oraz umacniania władzy, prestiżu, pozycji społecznej itp. Ponieważ jednak ekspansja wymaga nakładów, menedżerowie w trosce o własne bezpieczeństwo muszą dobierać takie sposoby ekspansji, które nie powodują spadku bieżącej stopy zysku poniżej pewnego "bezpiecznego" poziomu. Wyjaśnijmy tę kwestię nieco bliżej.
Istnieją
które ujmują cel działania spółki akcyjnej (korporacji) w postaci maksymalizacji długookresowego tempa wzrostu jej rozmiarów (size), mierzonych np. wartością utargu, czyli przychodu ze sprzedaży (koncepcje W.J. Baumola i J.K. Galbraitha) lub majątku (koncepcja R. Marrisa). Wzrost (ekspansja) spółki jest, w przekonaniu wielu autorów, tym celem, z którym menedżerowie identyfikują się najchętniej i którego realizacja jest najlepszym sposobem powiększania ich wynagrodzeń oraz umacniania władzy, prestiżu, pozycji społecznej itp. Ponieważ jednak ekspansja wymaga nakładów, menedżerowie w trosce o własne bezpieczeństwo muszą dobierać takie sposoby ekspansji, które nie powodują spadku bieżącej stopy zysku poniżej pewnego "bezpiecznego" poziomu. Wyjaśnijmy tę kwestię nieco bliżej.<br>Istnieją
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego