Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
o wprowadzenie na scenę pieśni ludowych pisał o "złych słowach", „które wspięły się na sceny teatru, który wtedy chciał stać się narodowym dzięki sloganom, w rzeczywistości zaś stawał się coraz bardziej obcy narodowi", a Adam Müller - w drezdeńskim wykładzie Über die dramatische Kunst (1806) - kwestię ludu złączył wprost z ideologią narodową, z ludem wiązał nadzieje na budowanie narodowej jedności i tej idei podporządkował wizję teatru. Podobne poglądy głosił Ludwig Tieck, wymagający od młodych dramaturgów tworzenia w duchu narodowym. Gdzież są ci, którzy tworzą sztukę niemiecką? - pytał, "który z nich pojmuje głębokie przesłanie własnych słów?".
Sytuacja zmieniła się natychmiast po zniknięciu napoleońskiego
o wprowadzenie na scenę pieśni ludowych pisał o "złych słowach", &lt;q&gt;&#132;które wspięły się na sceny teatru, który wtedy chciał stać się narodowym dzięki sloganom, w rzeczywistości zaś stawał się coraz bardziej obcy narodowi"&lt;/&gt;, a Adam Müller - w drezdeńskim wykładzie Über die dramatische Kunst (1806) - kwestię ludu złączył wprost z ideologią narodową, z ludem wiązał nadzieje na budowanie narodowej jedności i tej idei podporządkował wizję teatru. Podobne poglądy głosił Ludwig Tieck, wymagający od młodych dramaturgów tworzenia w duchu narodowym. Gdzież są ci, którzy tworzą sztukę niemiecką? - pytał, "który z nich pojmuje głębokie przesłanie własnych słów?".<br>Sytuacja zmieniła się natychmiast po zniknięciu napoleońskiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego