Typ tekstu: Książka
Autor: Czapski Józef
Tytuł: Patrząc
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1972-1978
z
akustyką lat dwudziestych w Polsce, czy nawet lat pięćdziesiątych w
Paryżu, i jakie z tego należałoby wyciągnąć wnioski?
Dziś zapomnieliśmy już o XIX-wiecznych kobyłach tematycznych,
wypranych z malarstwa, które na nas, na naszą estetykę, wpłynęły jak
groźny straszak. Socrealizm [...] nie wniósł i nie mógł wnieść nic żywego
wskutek ideologicznych gorsetów, terroru cenzury i wstecznej ciasnoty
horyzontów sztuki.
Tegoroczna ogromna wystawa Bacona w Grand Palais, wrażenie, które tu
nagminnie wywołała, ważka wystawa Lebensteina - już nie pierwsza, w
której ten artysta przekazuje nam nie mniej od Bacona groźny świat
swoich wizji (nie zapominajmy, że Lebenstein miał także okres
abstrakcyjny) - to wszystko
z<br>akustyką lat dwudziestych w Polsce, czy nawet lat pięćdziesiątych w<br>Paryżu, i jakie z tego należałoby wyciągnąć wnioski?<br> Dziś zapomnieliśmy już o XIX-wiecznych kobyłach tematycznych,<br>wypranych z malarstwa, które na nas, na naszą estetykę, wpłynęły jak<br>groźny straszak. Socrealizm [...] nie wniósł i nie mógł wnieść nic żywego<br>wskutek ideologicznych gorsetów, terroru cenzury i wstecznej ciasnoty<br>horyzontów sztuki.<br> Tegoroczna ogromna wystawa Bacona w Grand Palais, wrażenie, które tu<br>nagminnie wywołała, ważka wystawa Lebensteina - już nie pierwsza, w<br>której ten artysta przekazuje nam nie mniej od Bacona groźny świat<br>swoich wizji (nie zapominajmy, że Lebenstein miał także okres<br>abstrakcyjny) - to wszystko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego