Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
np. duże firmy odzieżowe, które konkurują ze sobą dążąc do zdominowania rynku? W każdej z nich przyszywa się rocznie miliony guzików i, oczywiście, nie może to być robione "byle jak". Jak wtedy zdefiniować "wystarczającą ostrość" igły? A co z jej grubością? Czy przypadkiem nie istnieje wówczas trwała relacja między ostrością igieł (a także ich wielkością i trwałością) a efektywnością szycia? Jeśli tak, to tradycyjne założenie o dążeniu podmiotów gospodarczych do rozwiązań optymalnych w tej sytuacji lepiej odzwierciedla wybory dokonywane w przedsiębiorstwie niż behawioralna koncepcja rozwiązań satysfakcjonujących.
Inny zarzut formułowany często w stosunku do szkoły behawioralnej odnosi się do przytoczonej wyżej listy
np. duże firmy odzieżowe, które konkurują ze sobą dążąc do zdominowania rynku? W każdej z nich przyszywa się rocznie miliony guzików i, oczywiście, nie może to być robione "byle jak". Jak wtedy zdefiniować "wystarczającą ostrość" igły? A co z jej grubością? Czy przypadkiem nie istnieje wówczas trwała relacja między ostrością igieł (a także ich wielkością i trwałością) a efektywnością szycia? Jeśli tak, to tradycyjne założenie o dążeniu podmiotów gospodarczych do rozwiązań optymalnych w tej sytuacji lepiej odzwierciedla wybory dokonywane w przedsiębiorstwie niż behawioralna koncepcja rozwiązań satysfakcjonujących.<br>Inny zarzut formułowany często w stosunku do szkoły behawioralnej odnosi się do przytoczonej wyżej listy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego