Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 01.24 (20)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ogłosiła wczoraj oficjalnie wojskowa komisja. Mjr Marek Miłosz nie włączył bowiem ogrzewania silników maszyny.
Jak to możliwie? Eksperci przyznają, że pilot nie zrobił tego celowo. Mogła go wprowadzić w błąd prognoza pogody, jaką dostał. Na jej podstawie nie mógł przewidzieć, że silniki mogą pokryć się lodem. Dlatego nie włączył ręcznej instalacji, która zapobiega oblodzeniu. Działały automatyczne czujniki, ale zawiodły. Czy to usprawiedliwia pilota? To rozstrzygnie prokurator. Ale powinien też zainteresować się jego dowódcą. Bo to on dopuścił, żeby załoga śmigłowca przez 33 godziny non stop była na nogach (pisaliśmy o tym wczoraj). Według naszych informatorów, mjr Miłosz ma na pieńku z
ogłosiła wczoraj oficjalnie wojskowa komisja. Mjr Marek Miłosz nie włączył bowiem ogrzewania silników maszyny.<br>Jak to możliwie? Eksperci przyznają, że pilot nie zrobił tego celowo. Mogła go wprowadzić w błąd prognoza pogody, jaką dostał. Na jej podstawie nie mógł przewidzieć, że silniki mogą pokryć się lodem. Dlatego nie włączył ręcznej instalacji, która zapobiega oblodzeniu. Działały automatyczne czujniki, ale zawiodły. Czy to usprawiedliwia pilota? To rozstrzygnie prokurator. Ale powinien też zainteresować się jego dowódcą. Bo to on dopuścił, żeby załoga śmigłowca przez 33 godziny non stop była na nogach (pisaliśmy o tym wczoraj). Według naszych informatorów, mjr Miłosz ma na pieńku z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego