Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
byłoby określić tę muzykę jako "biuro dźwięków znalezionych". Orkiestry jarmarczne naśladowali znacznie wcześniej Beatlesi i Rolling Stonesi, The Kinks i Bob Dylan, The Doors i wielu mniej wielkich. Tu jednak mamy do czynienia z kompletnym szaleństwem i surowością. Cicho zmiksowany kontrabas w co drugim utworze stanowi ramę, wewnątrz której każdy instrument ma własne zdanie.
Patronem Toma Waitsa jest niewątpliwie Harry Partch, wynalazca, który zasłynął w latach trzydziestych swoją wędrowną orkiestrą grającą na skonstruowanych przez niego dziwacznych przyrządach. Wśród instrumentów Partcha największe wrażenie robiły marimby z butelek z wodą oraz przenośne organy piszczałkowe. The Harry Partch Ensemble gra do dzisiaj, choć twórca
byłoby określić tę muzykę jako "biuro dźwięków znalezionych". Orkiestry jarmarczne naśladowali znacznie wcześniej Beatlesi i Rolling Stonesi, The Kinks i Bob Dylan, The Doors i wielu mniej wielkich. Tu jednak mamy do czynienia z kompletnym szaleństwem i surowością. Cicho zmiksowany kontrabas w co drugim utworze stanowi ramę, wewnątrz której każdy instrument ma własne zdanie.<br>Patronem Toma Waitsa jest niewątpliwie Harry Partch, wynalazca, który zasłynął w latach trzydziestych swoją wędrowną orkiestrą grającą na skonstruowanych przez niego dziwacznych przyrządach. Wśród instrumentów Partcha największe wrażenie robiły marimby z butelek z wodą oraz przenośne organy piszczałkowe. The Harry Partch Ensemble gra do dzisiaj, choć twórca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego