Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
kolejnym filmem? Czy może wziąć przykład z ekologów i zabrać się do kulturalnego recyklingu? Coraz więcej twórców wybiera tę drugą ścieżkę. Tworzywem ich sztuki stają się gotowe materiały: filmy fabularne, archiwa fotograficzne, dokumenty, rzeczy znalezione w niezmierzonych zasobach kultury obrazkowej. Artyści niczym didżeje miksują z tych wizualnych surowców wtórnych nowe intrygujące całości.
Czy gotowy film fabularny może być dla współczesnego artysty takim samym tworzywem, jakim kiedyś był marmur czy terpentyna i pigmenty? W czasach awansu didżejów z dyskotekowych wodzirejów na artystów takie pytanie wydaje się retoryczne. Tym bardziej że zadaje się je niemal sto lat po geście Marcela Duchampa, który na
kolejnym filmem? Czy może wziąć przykład z ekologów i zabrać się do kulturalnego recyklingu? Coraz więcej twórców wybiera tę drugą ścieżkę. Tworzywem ich sztuki stają się gotowe materiały: filmy fabularne, archiwa fotograficzne, dokumenty, rzeczy znalezione w niezmierzonych zasobach kultury obrazkowej. Artyści niczym didżeje miksują z tych wizualnych surowców wtórnych nowe intrygujące całości. <br>Czy gotowy film fabularny może być dla współczesnego artysty takim samym tworzywem, jakim kiedyś był marmur czy terpentyna i pigmenty? W czasach awansu didżejów z dyskotekowych wodzirejów na artystów takie pytanie wydaje się retoryczne. Tym bardziej że zadaje się je niemal sto lat po geście Marcela Duchampa, który na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego