Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 03.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego, ubyło natomiast nauczycieli języka rosyjskiego. Przed dziesięcioma laty tylko co trzeci nauczyciel języka obcego był anglistą, teraz stanowią oni aż 55 procent. Natomiast 31 procent wśród osób uczących języków obcych w naszych szkołach to germaniści, a co dziesiąty jest rusycystą.
Na tę statystykę składają się jakże różniące się dane ze szkół miejskich i wiejskich. W szkołach miejskich nauczyciele rosyjskiego stanowią tylko 4 procent wśród nauczycieli języków obcych, a w szkołach wiejskich - aż 19 procent. To w praktyce oznacza, że wiejskie dzieci częściej muszą uczyć się języka rosyjskiego, bo w ich szkołach brakuje anglistów, a rusycyści są
nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego, ubyło natomiast nauczycieli języka rosyjskiego. Przed dziesięcioma laty tylko co trzeci nauczyciel języka obcego był anglistą, teraz stanowią oni aż 55 procent. Natomiast 31 procent wśród osób uczących języków obcych w naszych szkołach to germaniści, a co dziesiąty jest rusycystą.<br>Na tę statystykę składają się jakże różniące się dane ze szkół miejskich i wiejskich. W szkołach miejskich nauczyciele rosyjskiego stanowią tylko 4 procent wśród nauczycieli języków obcych, a w szkołach wiejskich - aż 19 procent. To w praktyce oznacza, że wiejskie dzieci częściej muszą uczyć się języka rosyjskiego, bo w ich szkołach brakuje anglistów, a rusycyści są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego