Typ tekstu: Książka
Autor: Dzik Jerzy
Tytuł: Dzieje życia na ziemi
Rok wydania: 2003
Rok powstania: 1993
staje się niestateczny. Środek ciężkości powinien być w przodzie, a stateczniki ustawione w takiej pozycji, by obniżały ogon (zwiększając kąt natarcia skrzydeł) w miarę wzrostu szybkości lotu. Przy małej szybkości "dziób" opada ku dołowi i aeroplan rozpędza się, szybując w dół. Te zasady w równym stopniu rządzą prawdziwym samolotem, papierową "jaskółką" i rządziły pierwotnym owadem. Trzy segmenty tułowia owadów zawierają w sobie umięśnienie odnóży krocznych, a przed nimi znajduje się głowa z masywnym aparatem rozdrabniania pokarmu. Środek ciężkości ciała owada bezskrzydłego znajduje się więc w tyle tułowia, gdzieś w okolicy trzeciego segmentu.
Zasady aerodynamiki nakazywały rozwój tylnych pleur kosztem przedniej pary
staje się niestateczny. Środek ciężkości powinien być w przodzie, &lt;page nr=373&gt; a stateczniki ustawione w takiej pozycji, by obniżały ogon (zwiększając kąt natarcia skrzydeł) w miarę wzrostu szybkości lotu. Przy małej szybkości "dziób" opada ku dołowi i aeroplan rozpędza się, szybując w dół. Te zasady w równym stopniu rządzą prawdziwym samolotem, papierową "jaskółką" i rządziły pierwotnym owadem. Trzy segmenty tułowia owadów zawierają w sobie umięśnienie odnóży krocznych, a przed nimi znajduje się głowa z masywnym aparatem rozdrabniania pokarmu. Środek ciężkości ciała owada bezskrzydłego znajduje się więc w tyle tułowia, gdzieś w okolicy trzeciego segmentu.<br>Zasady aerodynamiki nakazywały rozwój tylnych pleur kosztem przedniej pary
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego