Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
zmiany innych części wiadomości.
Związki między głównymi elementami wiadomości wynikają także z wpływu spostrzegania barw. Funkcja koloru na poziomie bazowej struktury formalnej przekazu nie wywołuje jeszcze interpretacji emocjonalnej, ani też nie pełni funkcji znaku. Decyduje natomiast o rozpoznawalności cech charakterystycznch przekazu, wpływa na mechanizmy pamięciowe oraz, w połączeniu ze stosunkami jasności, ustala proste relacje między elementami wiadomości. Czasami bywa określana jako kolor graficzny. Ustalając relacje kolorystyczne i tonalne, należy brać pod uwagę rozwój logicznej argumentacji komunikatu. Często kolorom przypisuje się określone właściwości wpływające na procesy zapamiętywania, emocje, a nawet decyzje.
W komunikatach reklamowych ten sposób traktowania barwy jest niezwykle ryzykowny. Warto
zmiany innych części wiadomości. <br>Związki między głównymi elementami wiadomości wynikają także z wpływu spostrzegania barw. Funkcja koloru na poziomie bazowej struktury formalnej przekazu nie wywołuje jeszcze interpretacji emocjonalnej, ani też nie pełni funkcji znaku. Decyduje natomiast o rozpoznawalności cech charakterystycznch przekazu, wpływa na mechanizmy pamięciowe oraz, w połączeniu ze stosunkami jasności, ustala proste relacje między elementami wiadomości. Czasami bywa określana jako kolor graficzny. Ustalając relacje kolorystyczne i tonalne, należy brać pod uwagę rozwój logicznej argumentacji komunikatu. Często kolorom przypisuje się określone właściwości wpływające na procesy zapamiętywania, emocje, a nawet decyzje. <br>W komunikatach reklamowych ten sposób traktowania barwy jest niezwykle ryzykowny. Warto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego