Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Poznaj świat
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1987
chamicko-semicki język i obyczaje. Trwająca przez 132 lata kolonizacja francuska utrwaliła kulturową izolację odmiennych dialektów, odciętych od literackiego języka arabskiego.
Dopiero po odzyskaniu niepodległości można było zorganizować nowe szkolnictwo jako instrument przezwyciężenia językowej różności. Cały kraj pokryto siecią szkół, które zaczęły nauczać języka literackiego w środowisku wiejskim; nierzadko z jednoosobową obsadą. Brak własnych nauczycieli uzupełniono egipskimi. Na południu, gdzie gęstość zaludnienia wynosi 0,3 mieszkańca na 1 km2, powstały szkoły z internatami dla dzieci nomadów. Nauką objęto głównie chłopców. W miastach uczy się tylko 24% dziewcząt, na wsi jeszcze mniej.
W okresie okupacji francuskiej na dwóch czynnych uniwersytetach w Algierze
chamicko-semicki język i obyczaje. Trwająca przez 132 lata kolonizacja francuska utrwaliła kulturową izolację odmiennych dialektów, odciętych od literackiego języka arabskiego. <br>Dopiero po odzyskaniu niepodległości można było zorganizować nowe szkolnictwo jako instrument przezwyciężenia językowej różności. Cały kraj pokryto siecią szkół, które zaczęły nauczać języka literackiego w środowisku wiejskim; nierzadko z jednoosobową obsadą. Brak własnych nauczycieli uzupełniono egipskimi. Na południu, gdzie gęstość zaludnienia wynosi 0,3 mieszkańca na 1 km2, powstały szkoły z internatami dla dzieci nomadów. Nauką objęto głównie chłopców. W miastach uczy się tylko 24% dziewcząt, na wsi jeszcze mniej. <br>W okresie okupacji francuskiej na dwóch czynnych uniwersytetach w Algierze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego