Typ tekstu: Książka
Autor: Czapski Józef
Tytuł: Patrząc
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1952-1954
fresku Giotta (1303-1305). Znowu malarz przyglądać zaczyna się uważniej najniklejszym przedmiotom po tysiącu latach przerwy i bizantyjski schemat, prawie ideogram rzeczy, przemienia się w świat nowego realizmu.
W książce Sterlinga widzimy obok Giotta fragment fresku Tommaso da Modena z XIV wieku: pulpity Św. Hieronima, a z XV w. księgi, kałamarz, piasecznik na obrazie Van Eycka, czy znów księgi Jeremiasza u Mistrza Zwiastowania z Aix. "Rzeczy nieżywe" zaczynają znowu mocniej istnieć w obrazie.
W ruinach Rzymu artyści włoscy odkrywają freski-xeniony. Marqueterie włoska, inkrustacja drzewna, jak twierdzi przekonywająco Sterling, jest pierwsza pod bezpośrednim wpływem tego odkrycia, a malarz Morto de Feltre
fresku Giotta (1303-1305). Znowu malarz przyglądać zaczyna się uważniej najniklejszym przedmiotom po tysiącu latach przerwy i bizantyjski schemat, prawie ideogram rzeczy, przemienia się w świat nowego realizmu.<br>W książce Sterlinga widzimy obok Giotta fragment fresku Tommaso da Modena z XIV wieku: pulpity Św. Hieronima, a z XV w. księgi, kałamarz, piasecznik na obrazie Van Eycka, czy znów księgi Jeremiasza u Mistrza Zwiastowania z Aix. "Rzeczy nieżywe" zaczynają znowu mocniej istnieć w obrazie.<br>W ruinach Rzymu artyści włoscy odkrywają freski-xeniony. Marqueterie włoska, inkrustacja drzewna, jak twierdzi przekonywająco Sterling, jest pierwsza pod bezpośrednim wpływem tego odkrycia, a malarz Morto de Feltre
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego