Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 19.9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
dotowane z budżetu państwa.
Szczególny status mają ośrodki teatralne - w zasadzie prywatne, ale
powoływane na podstawie porozumienia między państwem a zainteresowanymi
radami miejskimi. Ośrodki zawierają trzyletnią umowę z państwem, a w
zamian za dotację zobowiązują się do wystawiania określonej w kontrakcie
liczby nowych spektakli. Umowa określa także minimalną liczbę wystawień
każdej sztuki.
Dawną sieć domów kultury zastąpiły we Francji sceny narodowe. W większości
mają one status użyteczności publicznej, co pozwala im korzystać między
innymi z ulg i zwolnień podatkowych. Przedstawienia teatralne stanowią
jednak tylko połowę ich działalności. Reszta to spektakle muzyczne,
taneczne, cyrkowe, a także konferencje i seminaria.


Jacek Pałasiński Rzym
dotowane z budżetu państwa.<br>Szczególny status mają ośrodki teatralne - w zasadzie prywatne, ale<br>powoływane na podstawie porozumienia między państwem a zainteresowanymi<br>radami miejskimi. Ośrodki zawierają trzyletnią umowę z państwem, a w<br>zamian za dotację zobowiązują się do wystawiania określonej w kontrakcie<br>liczby nowych spektakli. Umowa określa także minimalną liczbę wystawień<br>każdej sztuki.<br>Dawną sieć domów kultury zastąpiły we Francji sceny narodowe. W większości<br>mają one status użyteczności publicznej, co pozwala im korzystać między<br>innymi z ulg i zwolnień podatkowych. Przedstawienia teatralne stanowią<br>jednak tylko połowę ich działalności. Reszta to spektakle muzyczne,<br>taneczne, cyrkowe, a także konferencje i seminaria.<br><br><br>&lt;au&gt;Jacek Pałasiński Rzym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego