Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
bez zwierząt. Ale nie dlatego, że z natury jest stworzeniem mięsożernym. Potrzebuje zwierząt, by wiedzieć więcej o świecie. Potrzebuje ich nie tylko do eksperymentów naukowych, ale również do testowania własnej psychiki, moralności, odporności na samotność i śmierć. Dlatego właśnie bajkowa wizja piramidy ustawionej z wypchanych skór konia, psa, kota i koguta jest tak samo symboliczna, jak los rosyjskiej suki wysłanej bezpowrotnie w przestworza kosmiczne.

W zasadzie, jak przekonują miłośnicy malowideł naskalnych, sztuka zaczęła się od zwierząt. Czy rzeczywiście jaskiniowcy, rysując na ścianach swych domostw zwierzynę łowną, robili sztukę, to sprawa osobna. W naszym stuleciu niejeden „Picasso" potrafił pięknie rysować zwierzęta
bez zwierząt. Ale nie dlatego, że z natury jest stworzeniem mięsożernym. Potrzebuje zwierząt, by wiedzieć więcej o świecie. Potrzebuje ich nie tylko do eksperymentów naukowych, ale również do testowania własnej psychiki, moralności, odporności na samotność i śmierć. Dlatego właśnie bajkowa wizja piramidy ustawionej z wypchanych skór konia, psa, kota i koguta jest tak samo symboliczna, jak los rosyjskiej suki wysłanej bezpowrotnie w przestworza kosmiczne.<br><br> W zasadzie, jak przekonują miłośnicy malowideł naskalnych, sztuka zaczęła się od zwierząt. Czy rzeczywiście jaskiniowcy, rysując na ścianach swych domostw zwierzynę łowną, robili sztukę, to sprawa osobna. W naszym stuleciu niejeden &#132;Picasso" potrafił pięknie rysować zwierzęta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego