Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
przeciw deprawacji władzy, przywilejom rodowym oraz przeciw egoizmowi, fałszowi i korupcji bogatych stawały się coraz mniej nośne.
Mniej było nowych, świetnych dramatów. Przestał się podobać nawet najpopularniejszy Dumas; po Mademoiselle de Belle Isle nie odnosiły podobnych jak dawniej sukcesów nawet jego sztuki. Nagle odkrywano, że są słabe, naiwne, naśladowcze, tylko komercyjne; Lorenzino (niefortunnie nawiązujący do Lorenzaccia Musseta) został nawet określony jako "najbardziej wulgarny melodramat".
O nadchodzącym finale romantycznego teatru świadczyło jednak przede wszystkim zamknięcie okresu dyrekcji Antenora Joly w teatrze Renaissance. Teatr, z tak wielkim sukcesem otwarty jesienią 1838 roku, zaczął podupadać już w rok później, by zostać zamknięty w maju
przeciw deprawacji władzy, przywilejom rodowym oraz przeciw egoizmowi, fałszowi i korupcji bogatych stawały się coraz mniej nośne.<br>Mniej było nowych, świetnych dramatów. Przestał się podobać nawet najpopularniejszy Dumas; po Mademoiselle de Belle Isle nie odnosiły podobnych jak dawniej sukcesów nawet jego sztuki. Nagle odkrywano, że są słabe, naiwne, naśladowcze, tylko komercyjne; Lorenzino (niefortunnie nawiązujący do Lorenzaccia Musseta) został nawet określony jako "najbardziej wulgarny melodramat".<br>O nadchodzącym finale romantycznego teatru świadczyło jednak przede wszystkim zamknięcie okresu dyrekcji Antenora Joly w teatrze Renaissance. Teatr, z tak wielkim sukcesem otwarty jesienią 1838 roku, zaczął podupadać już w rok później, by zostać zamknięty w maju
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego