Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
wykorzysta przyswojoną wiedzę z zakresu metodologii do prawidłowego przeprowadzenia badań empirycznych. I rzeczywiście jest to główny cel wykładu metodologii - nie tylko tego, który zawarty jest w niniejszym podręczniku. Przecież to, jaka będzie psychologia jako nauka - zależy przede wszystkim od tego, jaka będzie świadomość metodologiczna społeczności psychologów, a więc jakie będą kompetencje metodologiczne psychologów-badaczy. I taki jest kontekst (bodajże najważniejszy) znajomości metodologii. Idealny psycholog, to taki, który nie tylko zna teorie psychologiczne, umie posłużyć się nimi w procesie diagnostycznym i terapeutycznym, ale także potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie empiryczne, w którym poddane będą kontroli empirycznej jego oryginalne pomysły teoretyczne. Rzecz jasna, realnemu
wykorzysta przyswojoną wiedzę z zakresu metodologii do prawidłowego przeprowadzenia badań empirycznych. I rzeczywiście jest to główny cel wykładu metodologii - nie tylko tego, który zawarty jest w niniejszym podręczniku. Przecież to, jaka będzie psychologia jako nauka - zależy przede wszystkim od tego, jaka będzie świadomość metodologiczna społeczności psychologów, a więc jakie będą kompetencje metodologiczne psychologów-badaczy. I taki jest kontekst (bodajże najważniejszy) znajomości metodologii. Idealny psycholog, to taki, który nie tylko zna teorie psychologiczne, umie posłużyć się nimi w procesie diagnostycznym i terapeutycznym, ale także potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie empiryczne, w którym poddane będą kontroli empirycznej jego oryginalne pomysły teoretyczne. Rzecz jasna, realnemu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego