Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 37 (2934)
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
postaci.
Stare dekoracje
Mimo to Quo vadis Kawalerowicza budzi uczucie pewnego niedosytu i z pewnością nie wytrzymuje porównania z nominowanym do Oscara Faraonem. Odpowiadają za to, moim zdaniem, pewne drobne, ale irytujące niedociągnięcia. Po pierwsze: oglądamy tu kolejne, po Przedwiośniu, niepowodzenie w realizacji efektów specjalnych. Poza znakomitym rzeczywiście Koloseum z komputerowo pomnożoną widownią, pozostałe obrazy, uzupełniane cyfrowo, zyskały tło, które robi wrażenie dekoracji z amerykańskiego kina sprzed pół wieku, a plan ogólny płonącego Rzymu, na szczęście pokazywany przez mgnienie, niebezpiecznie zbliża się do estetyki kiczu. Po drugie: moje poważne wątpliwości budziła obsada dwóch ważnych ról kobiecych. Zarówno Ligia Magdaleny Mielcarz, jak
postaci. <br>&lt;tit1&gt;Stare dekoracje&lt;/&gt;<br>Mimo to &lt;name type="tit"&gt;Quo vadis&lt;/&gt; Kawalerowicza budzi uczucie pewnego niedosytu i z pewnością nie wytrzymuje porównania z nominowanym do &lt;name type="tit"&gt;Oscara&lt;/&gt; &lt;name type="tit"&gt;Faraonem&lt;/&gt;. Odpowiadają za to, moim zdaniem, pewne drobne, ale irytujące niedociągnięcia. Po pierwsze: oglądamy tu kolejne, po &lt;name type="tit"&gt;Przedwiośniu&lt;/&gt;, niepowodzenie w realizacji efektów specjalnych. Poza znakomitym rzeczywiście Koloseum z komputerowo pomnożoną widownią, pozostałe obrazy, uzupełniane cyfrowo, zyskały tło, które robi wrażenie dekoracji z amerykańskiego kina sprzed pół wieku, a plan ogólny płonącego Rzymu, na szczęście pokazywany przez mgnienie, niebezpiecznie zbliża się do estetyki kiczu. Po drugie: moje poważne wątpliwości budziła obsada dwóch ważnych ról kobiecych. Zarówno Ligia Magdaleny Mielcarz, jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego