Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
W pierwszych 9 miesiącach 1994r. ich wartość wyniosła 60,3mldUSD, co oznaczało 15-procentowy wzrost w stosunku do takiego samego okresu w 1993r..
W latach osiemdziesiątych wykupy przedsiębiorstw były najczęściej dokonywane dla krótkookresowych celów finansowych, natomiast obecnie takie przedsięwzięcia służą tworzeniu długookresowych strategii działania na różnych rynkach.
Groźba wejścia nowych konkurentów na dany rynek zależy od barier wejścia i od oczekiwanych przez nich reakcji ze strony już działających na rynku w danym sektorze.
Spośród barier wejścia za najważniejsze można uznać:
- korzyści skali,
- zróżnicowanie produktów,
- potrzeby kapitałowe,
- dostęp do kanałów dystrybucji,
- gorsza sytuacja kosztowa, niezależnie od korzyści skali,
- polityka państwa.
Należy zauważyć
W pierwszych 9 miesiącach 1994r. ich wartość wyniosła 60,3mldUSD, co oznaczało 15-procentowy wzrost w stosunku do takiego samego okresu w 1993r..<br>W latach osiemdziesiątych wykupy przedsiębiorstw były najczęściej dokonywane dla krótkookresowych celów finansowych, natomiast obecnie takie przedsięwzięcia służą tworzeniu długookresowych strategii działania na różnych rynkach.<br>Groźba wejścia nowych konkurentów na dany rynek zależy od barier wejścia i od oczekiwanych przez nich reakcji ze strony już działających na rynku w danym sektorze.<br>Spośród barier wejścia za najważniejsze można uznać:<br>- korzyści skali,<br>- zróżnicowanie produktów,<br>- potrzeby kapitałowe,<br>- dostęp do kanałów dystrybucji,<br>- gorsza sytuacja kosztowa, niezależnie od korzyści skali,<br>- polityka państwa.<br>Należy zauważyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego