Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
sprzedawców dokonując nacisku na obniżanie cen, dążąc do zapewnienia sobie wyższej jakości lub domagając się zwiększenia zakresu usług oraz przeciwstawiając sobie konkurentów z sektora.
Siła przetargowa kupujących jest tym większa, im:
- bardziej są oni skoncentrowani i kupują większe ilości produktów,
- większy mają udział w sprzedaży danego przedsiębiorstwa,
- większy jest udział kosztów stałych w produkcji wyrobów danego sektora, ponieważ większe jest dążenie producentów do pełniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych i osiągnięcia korzyści skali,
- produkty są w niewielkim stopniu zróżnicowane i nabywcy mają swobodę w wyborze dostawcy, wygrywając dla siebie tę sytuację,
- mniejsze zyski osiągają nabywcy, gdyż wówczas są bardziej wrażliwi na poziom cen płaconych
sprzedawców dokonując nacisku na obniżanie cen, dążąc do zapewnienia sobie wyższej jakości lub domagając się zwiększenia zakresu usług oraz przeciwstawiając sobie konkurentów z sektora.<br>Siła przetargowa kupujących jest tym większa, im:<br>- bardziej są oni skoncentrowani i kupują większe ilości produktów,<br>- większy mają udział w sprzedaży danego przedsiębiorstwa,<br>- większy jest udział kosztów stałych w produkcji wyrobów danego sektora, ponieważ większe jest dążenie producentów do pełniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych i osiągnięcia korzyści skali,<br>- produkty są w niewielkim stopniu zróżnicowane i nabywcy mają swobodę w wyborze dostawcy, wygrywając dla siebie tę sytuację,<br>- mniejsze zyski osiągają nabywcy, gdyż wówczas są bardziej wrażliwi na poziom cen płaconych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego