Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
asortymentu i silna pozycja na rynkach lokalnych mają najlepszą pozycję wyjściową do umiędzynarodowiania działalności na większej liczbie rynków europejskich. Łatwiej jest realizować strategię dywersyfikacji geograficznej i koncentracji asortymentowej.
Natomiast w przypadku przedsiębiorstw, które mają zróżnicowany asortyment i już obecnie działają na wielu rynkach, trudno będzie w warunkach rosnącej konkurencji w krajach Unii Europejskiej taką pozycję utrzymać. Będą to mogły osiągnąć jedynie duże firmy o odpowiednich zasobach. Inne przedsiębiorstwa muszą zmniejszyć stopień dywersyfikacji swego asortymentu. Jak więc widać, decyzje przedsiębiorstw dotyczące stopnia zróżnicowania asortymentu są powiązane z przewidywaną dywersyfikacją ich działań na rynkach krajów Unii Europejskiej. Poza tym należy jeszcze uwzględniać konieczność
asortymentu i silna pozycja na rynkach lokalnych mają najlepszą pozycję wyjściową do umiędzynarodowiania działalności na większej liczbie rynków europejskich. Łatwiej jest realizować strategię dywersyfikacji geograficznej i koncentracji asortymentowej.<br>Natomiast w przypadku przedsiębiorstw, które mają zróżnicowany asortyment i już obecnie działają na wielu rynkach, trudno będzie w warunkach rosnącej konkurencji w krajach Unii Europejskiej taką pozycję utrzymać. Będą to mogły osiągnąć jedynie duże firmy o odpowiednich zasobach. Inne przedsiębiorstwa muszą zmniejszyć stopień dywersyfikacji swego asortymentu. Jak więc widać, decyzje przedsiębiorstw dotyczące stopnia zróżnicowania asortymentu są powiązane z przewidywaną dywersyfikacją ich działań na rynkach krajów Unii Europejskiej. Poza tym należy jeszcze uwzględniać konieczność
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego