Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
do konkretnego dzieła, stanowiło swojego rodzaju supozycję całości, a całością był dany twórca, z którym utożsamiać się można wtedy przede wszystkim, gdy nie wprowadza się takich lub innych podziałów i nie rozdrabnia się jego dzieła na cząstki. Portret krytyczny wiedzie w okresie Młodej Polski podwójny żywot, jest osobnym gatunkiem wypowiedzi krytycznoliterackiej o wyrazistych właściwościach, ale stanowi także pewną zasadę konstruowania tekstu krytycznego i na swój sposób pewną metodę postępowania, funkcjonującą w rozmaitych gatunkach krytycznych.
W istocie nie było w owym czasie krytyka, który by portretu krytycznego nie uprawiał, rozwijał się on we wszystkich okresach Młodej Polski, od etapu początkowego, kiedy pierwsze
do konkretnego dzieła, stanowiło swojego rodzaju supozycję całości, a całością był dany twórca, z którym utożsamiać się można wtedy przede wszystkim, gdy nie wprowadza się takich lub innych podziałów i nie rozdrabnia się jego dzieła na cząstki. Portret krytyczny wiedzie w okresie Młodej Polski podwójny żywot, jest osobnym gatunkiem wypowiedzi krytycznoliterackiej o wyrazistych właściwościach, ale stanowi także pewną zasadę konstruowania tekstu krytycznego i na swój sposób pewną metodę postępowania, funkcjonującą w rozmaitych gatunkach krytycznych. <br>W istocie nie było w owym czasie krytyka, który by portretu krytycznego nie uprawiał, rozwijał się on we wszystkich okresach &lt;page nr=136&gt; Młodej Polski, od etapu początkowego, kiedy pierwsze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego