Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Rdz 32, 29), tak po odrzuceniu Mesjasza przez potomków Jakubowych (czyli "Stary Izrael") przeszło błogosławieństwo Abrahamowe na wybrańca nie z urodzenia, lecz z łaski - na Kościół jako "Nowy Izrael", jednoczący w sobie wszystkich, którzy uwierzyli w spełnienie się obietnic mesjańskich w Chrystusie: "Dziedzictwo to zależy od wiary, by było z łaski i aby w ten sposób obietnica pozostała niewzruszona dla całego potomstwa, nie tylko dla potomstwa opierającego się na Prawie, ale i dla tego, które ma wiarę w Abrahama." (Rz 4, 16). Dlatego właśnie "nie wszyscy, którzy pochodzą od Izraela są Izraelem" (Rz 9, 6). Św. Paweł zaznacza wyraźnie różnicę między
Rdz 32, 29), tak po odrzuceniu Mesjasza przez potomków Jakubowych (czyli "Stary Izrael") przeszło błogosławieństwo Abrahamowe na wybrańca nie z urodzenia, lecz z łaski - na Kościół jako "Nowy Izrael", jednoczący w sobie wszystkich, którzy uwierzyli w spełnienie się obietnic mesjańskich w Chrystusie: <q>"Dziedzictwo to zależy od wiary, by było z łaski i aby w ten sposób obietnica pozostała niewzruszona dla całego potomstwa, nie tylko dla potomstwa opierającego się na Prawie, ale i dla tego, które ma wiarę w Abrahama."</> (Rz 4, 16). Dlatego właśnie <q>"nie wszyscy, którzy pochodzą od Izraela są Izraelem"</> (Rz 9, 6). Św. Paweł zaznacza wyraźnie różnicę między
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego