Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw - jako prototyp. Niestety już w fazie testów okazało się, iż jest to konstrukcja nietrafiona i zaniechano jej wdrażania w życie. Lokomotywę EP23-001 przemianowano na ET22-121 i przeznaczono do obsługi pociągów towarowych.
4. EU07-241, EU07-242, EU07-243, EU07-244 - niegdyś były to lokomotywy EP08-005, EP08-002, EP08-004, EP08-003. Wtedy miały Vmax=140 km/h, teraz tylko 125 km/h. Jedna z nich - EU07-243 - cudem chyba tylko uniknęła kasacji po kolizji, która miała miejsce 26.03.2000 roku podczas manewrów, na stacji Bydgoszcz Główna.
5. EU07-537 (EP07-537) - jedyna
Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw - jako prototyp. Niestety już w fazie testów okazało się, iż jest to konstrukcja nietrafiona i zaniechano jej wdrażania w życie. Lokomotywę EP23-001 przemianowano na ET22-121 i przeznaczono do obsługi pociągów towarowych. <br>4. EU07-241, EU07-242, EU07-243, EU07-244 - niegdyś były to lokomotywy EP08-005, EP08-002, EP08-004, EP08-003. Wtedy miały Vmax=140 km/h, teraz tylko 125 km/h. Jedna z nich - EU07-243 - cudem chyba tylko uniknęła kasacji po kolizji, która miała miejsce 26.03.2000 roku podczas manewrów, na stacji Bydgoszcz Główna. <br>5. EU07-537 (EP07-537) - jedyna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego