sygnału wibroakustycznego mają wpływ następujące czynniki:<br>a) konstrukcyjne: typ przekładni, profil zęba, moduł zęba, kąt przyporu, modyfikacja zębów, stopień pokrycia, luzy obwodowe, szerokość wieńca i wreszcie materiał,<br>b)technologiczne: dokładność wykonania i gładkość powierzchni,<br>c)eksploatacyjne: obciążenie przekładni, prędkość obwodowa i jakość smarowania,<br>d)współpraca elementów i podzespołów towarzyszących, tj. łożysk, kadłuba i różnego rodzaju osłon.<br>O wartościach przebiegu wibroakustycznego decyduje m.in. częstotliwość powtarzania się impulsów podstawowych <gap> gdzie <gap> - prędkość obrotów danego koła przekładni, <gap> - liczba zębów.<br><br><tit>9.3.4. Silniki spalinowe</><br><br>Najważniejszymi elementami silnika spalinowego są:<br>a) korpus łączący wszystkie podzespoły w funkcjonalną całość i odbierający bodźce statyczne i dynamiczne od