Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Wiktora Hugo przedmowie do dramatu - apoteoza ludu złączona z przekonaniem, iż wolność sztuki jest nieodłączna od wolności politycznej.
Fascynacja Wiktora Hugo "ludem", związana z wydarzeniami rewolucji lipcowej, dała o sobie znać najmocniej w przedmowie do Hernaniego i w fabule powieści Katedra Notre Dame w Paryżu. Wystawiając Hernaniego dowodził, iż .
Wolność, lud, teatralna publiczność (czyli władanie emocjami ponad 3000 ludzi każdego wieczora, jak pisał de Vigny) - wszystko to tworzyło wspólny obszar pojęć. Fascynacja ludem przenosiła się na fascynację widzem i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy
Wiktora Hugo przedmowie do dramatu - apoteoza ludu złączona z przekonaniem, iż wolność sztuki jest nieodłączna od wolności politycznej.<br>Fascynacja Wiktora Hugo "ludem", związana z wydarzeniami rewolucji lipcowej, dała o sobie znać najmocniej w przedmowie do Hernaniego i w fabule powieści Katedra Notre Dame w Paryżu. Wystawiając Hernaniego dowodził, iż &lt;gap&gt;.<br>Wolność, lud, teatralna publiczność (czyli władanie emocjami ponad 3000 ludzi każdego wieczora, jak pisał de Vigny) - wszystko to tworzyło wspólny obszar pojęć. Fascynacja ludem przenosiła się na fascynację widzem i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego