Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
red. 1938). W przeciwieństwie do obu poprzednich mszy w tym utworze wspomniane w tytule motywy melodyczne Bogurodzicy pojawiają się sukcesywnie. Rozszerzenie ich liczby do piętnastu powoduje, że można raczej mówić o rodzaju integracji symbolicznej, związanej z melodią całej pieśni.
Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (Missa in honorem S. Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla
red. 1938). W przeciwieństwie do obu poprzednich mszy w tym utworze wspomniane w tytule motywy melodyczne Bogurodzicy pojawiają się sukcesywnie. Rozszerzenie ich liczby do piętnastu powoduje, że można raczej mówić o rodzaju integracji symbolicznej, związanej z melodią całej pieśni.<br>Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM&lt;/&gt;; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in honorem&lt;/&gt; S. Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego