Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.17 (51)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
może zrezygnować nawet połowa kierowców. Niektórzy eksperci nie wykluczają, że spadek będzie jeszcze większy i sięgnie 60 proc., co może podważyć opłacalność przedsięwzięcia. Obecny model finansowania autostrady zakłada, że nawet gdyby zamiast 15 tys. samochodów na dobę przejeżdżało tylko 7,5 tys., opłaty muszą pozwolić na utrzymanie drogi. Kierownictwo Stalexportu ma nadzieję, że ograniczenie natężenia ruchu szybko minie, a gdy kierowcy oswoją się z opłatami, liczba pojazdów będzie się każdego roku zwiększać o 10 proc. Czy tak rzeczywiście będzie, nie wiadomo, gdyż polskiej autostradzie daleko do standardów zachodnich. Sześćdziesięciojednokilometrowy odcinek wybudowanej w końcu lat 70. i cieszącej się fatalną opinią drogi wprawdzie
może zrezygnować nawet połowa kierowców. Niektórzy eksperci nie wykluczają, że spadek będzie jeszcze większy i sięgnie 60 proc., co może podważyć opłacalność przedsięwzięcia. Obecny model finansowania autostrady zakłada, że nawet gdyby zamiast 15 tys. samochodów na dobę przejeżdżało tylko 7,5 tys., opłaty muszą pozwolić na utrzymanie drogi. Kierownictwo Stalexportu ma nadzieję, że ograniczenie natężenia ruchu szybko minie, a gdy kierowcy oswoją się z opłatami, liczba pojazdów będzie się każdego roku zwiększać o 10 proc. Czy tak rzeczywiście będzie, nie wiadomo, gdyż polskiej autostradzie daleko do standardów zachodnich. Sześćdziesięciojednokilometrowy odcinek wybudowanej w końcu lat 70. i cieszącej się fatalną opinią drogi wprawdzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego