Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ma być kontynuowana.



Przymusowy angielski?

Wprowadzenie przedmiotu "angielski jako narzędzie komunikacji międzynarodowej", obowiązkowego we wszystkich francuskich szkołach począwszy od drugiej klasy podstawówki, zaproponowała Komisja Debaty Narodowej nad Przyszłością Oświaty, kierowana przez Claude'a Thelota. I pomysł ten od razu narodową debatę wywołał. Zwolennicy (w tym premier Raffarin) są zdania, że nie ma odwrotu: globish, uproszczony globalny angielski, to dziś lingua franca. Skoro 94 proc. uczniów na którymś etapie - w szkole lub poza - uczy się angielskiego, to zróbmy to powszechnie i solidnie. Przeciwnicy (w tym prezydent Chirac) kontratakują, że skoro nawet Francuzi nauczą się porządnie angielskiego, to po co w ogóle na świecie
ma być kontynuowana.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Przymusowy angielski?&lt;/&gt;<br><br>Wprowadzenie przedmiotu "angielski jako narzędzie komunikacji międzynarodowej", obowiązkowego we wszystkich francuskich szkołach począwszy od drugiej klasy podstawówki, zaproponowała Komisja Debaty Narodowej nad Przyszłością Oświaty, kierowana przez Claude'a Thelota. I pomysł ten od razu narodową debatę wywołał. Zwolennicy (w tym premier Raffarin) są zdania, że nie ma odwrotu: globish, uproszczony globalny angielski, to dziś lingua franca. Skoro 94 proc. uczniów na którymś etapie - w szkole lub poza - uczy się angielskiego, to zróbmy to powszechnie i solidnie. Przeciwnicy (w tym prezydent Chirac) kontratakują, że skoro nawet Francuzi nauczą się porządnie angielskiego, to po co w ogóle na świecie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego