Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 37 (2934)
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Cielecką po to, żeby mężczyźnie nie było lekko. Jej sceniczne bohaterki nie przychodzą, by kochać, cierpieć i słuchać. Nawet kiedy mamią zmysły pozorną kruchością czy niedojrzałością, są pełne agresji i złości.
Pam w "Ocalonych" albo Klara w "Magnetyzmie serc" przypominały muchy tłukące się wściekle o szybę: wiedzą, że wyjścia nie ma, a jednak raz po raz ponawiają uderzenia. W kobietach Cieleckiej jest upór - bycia piękną, inną i najpotężniejszy - upór niezależności. Cielecka wygląda jak aktorka Bergmana, ale gra nowocześnie, operuje ostrymi kontrastami, skokami napięć i emocji. Po neurotycznych zgrzytach i trzaskach następują chwile wyciszenia. Jej bohaterki nie oddzielają się od widza murem
Cielecką po to, żeby mężczyźnie nie było lekko. Jej sceniczne bohaterki nie przychodzą, by kochać, cierpieć i słuchać. Nawet kiedy mamią zmysły pozorną kruchością czy niedojrzałością, są pełne agresji i złości.&lt;/&gt;<br>Pam w "&lt;name type="tit"&gt;Ocalonych&lt;/&gt;" albo Klara w "&lt;name type="tit"&gt;Magnetyzmie serc&lt;/&gt;" przypominały muchy tłukące się wściekle o szybę: wiedzą, że wyjścia nie ma, a jednak raz po raz ponawiają uderzenia. W kobietach Cieleckiej jest upór - bycia piękną, inną i najpotężniejszy - upór niezależności. Cielecka wygląda jak aktorka Bergmana, ale gra nowocześnie, operuje ostrymi kontrastami, skokami napięć i emocji. Po neurotycznych zgrzytach i trzaskach następują chwile wyciszenia. Jej bohaterki nie oddzielają się od widza murem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego