Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
całkowite otwarcie się. Podczas słuchania rysuję schematy, strzałki, układy albo energie. Celowo używam nieprecyzyjnego języka, bo właśnie takie to jest na tym etapie - opowiada. Potem przychodzi kolej na czytanie wszystkiego, co o danej operze napisano. Wertowanie książek, starych pism, Internetu. Wtedy rodzi się też koncepcja scenografii i choreografii. Po tekturowej makiecie wędrują maleńkie figury postaci i miniaturowe dekoracje. Każda sekwencja ruchów zostaje zapisana z dokładnością do układu dłoni. Śpiewacy na prawdziwej scenie staną dopiero na kilka tygodni przed premierą.
Staną? Treliński i tu wywrócił operę do góry nogami. Koniec z ariami śpiewanymi w majestatycznych pozach. - Mariusz zaproponował, bym w chwili zenitu
całkowite otwarcie się. Podczas słuchania rysuję schematy, strzałki, układy albo energie. Celowo używam nieprecyzyjnego języka, bo właśnie takie to jest na tym etapie - opowiada. Potem przychodzi kolej na czytanie wszystkiego, co o danej operze napisano. Wertowanie książek, starych pism, Internetu. Wtedy rodzi się też koncepcja scenografii i choreografii. Po tekturowej makiecie wędrują maleńkie figury postaci i miniaturowe dekoracje. Każda sekwencja ruchów zostaje zapisana z dokładnością do układu dłoni. Śpiewacy na prawdziwej scenie staną dopiero na kilka tygodni przed premierą. <br>Staną? Treliński i tu wywrócił operę do góry nogami. Koniec z ariami śpiewanymi w majestatycznych pozach. - Mariusz zaproponował, bym w chwili zenitu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego