Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
postawy. Zaangażowanie związane z silnymi postawami czyni je mniej podatne na zmiany w stosunku do postaw słabo utrwalonych. W wypadku tworzenia się postawy lub zwiększania jej natężenia zaangażowanie przyspiesza dynamikę tego procesu. Jego wpływ jest największy wobec postaw o słabym i średnim natężeniu.
Wpływ zaangażowania na zmianę postawy wobec obiektów marginalnych, tj. nisko ocenianych w procesie wartościowania, jest silniejszy niż wobec obiektów zajmujących w świadomości pozycję centralną. W tym ostatnim przypadku istniejące zaangażowanie utrudnia ewentualną zmianę postawy, a potencjalne zwiększenie jej natężenia możliwe jest tylko w niewielkim zakresie. W kontekście kryterium dystansu psychologicznego skutki wpływu zaangażowania są silniejsze wobec obiektów dalszych
postawy. Zaangażowanie związane z silnymi postawami czyni je mniej podatne na zmiany w stosunku do postaw słabo utrwalonych. W wypadku tworzenia się postawy lub zwiększania jej natężenia zaangażowanie przyspiesza dynamikę tego procesu. Jego wpływ jest największy wobec postaw o słabym i średnim natężeniu. <br>Wpływ zaangażowania na zmianę postawy wobec obiektów marginalnych, tj. nisko ocenianych w procesie wartościowania, jest silniejszy niż wobec obiektów zajmujących w świadomości pozycję centralną. W tym ostatnim przypadku istniejące zaangażowanie utrudnia ewentualną zmianę postawy, a potencjalne zwiększenie jej natężenia możliwe jest tylko w niewielkim zakresie. W kontekście kryterium dystansu psychologicznego skutki wpływu zaangażowania są silniejsze wobec obiektów dalszych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego