Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
wielkości ich
sprzedaży. Dodając wskaźnik S dla pierwszych dziesięciu firm, można
uzyskać informację o stopniu koncentracji w sektorze i o miejscu
badanego przedsiębiorstwa na tym rynku.
O sytuacji konkurencyjnej w sektorze na analizowanym rynku świadczy
także charakterystyka działających na nim grup strategicznych. Są to grupy przedsiębiorstw, które stosują podobne strategie marketingowe, czyli: działają w tych samych segmentach rynku, dysponują podobnymi produktami, ich ceny są zbliżone a kanały dystrybucji także podobne. Ustalenie takich grup strategicznych przy analizie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na danym rynku jest istotne, ponieważ walka konkurencyjna jest prowadzona zazwyczaj wewnątrz tych grup; konkurencja między grupami jest rzadkością.
Na rynku krajów
wielkości ich<br>sprzedaży. Dodając wskaźnik S dla pierwszych dziesięciu firm, można<br>uzyskać informację o stopniu koncentracji w sektorze i o miejscu<br>badanego przedsiębiorstwa na tym rynku.<br>O sytuacji konkurencyjnej w sektorze na analizowanym rynku świadczy<br>także charakterystyka działających na nim grup strategicznych. Są to grupy przedsiębiorstw, które stosują podobne strategie marketingowe, czyli: działają w tych samych segmentach rynku, dysponują podobnymi produktami, ich ceny są zbliżone a kanały dystrybucji także podobne. Ustalenie takich grup strategicznych przy analizie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na danym rynku jest istotne, ponieważ walka konkurencyjna jest prowadzona zazwyczaj wewnątrz tych grup; konkurencja między grupami jest rzadkością.<br>Na rynku krajów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego