Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
utrzymujący chaos w pozorach ryzów, podkreślający harmonię, najczęściej grający figury bluesowe. Reszta dźwięków służy sfiksowanej anarchii. W utworach słyszymy metalowe sztaby, egzotyczne instrumenty perkusyjne, waltornię basową, puzon, gitarę, wreszcie marimby brzmiące chwilami jak gamelan - ludowa orkiestra indonezyjska. W Shore Le ave Waits wzbogacił brzmienie skrzypieniem krzesła i ryżem sypanym na membranę bębna. W tym samym utworze tradycyjna dla rocka gitara elektryczna oraz banjo grają w poprzek tonacji, epatując gryzącym mieszczańskie
ucho dysonansem. Podobne zgrzyty stosuje Waits w większości kompozycji, wszystkich własnego autorstwa.
Krytycy pisali o jarmarcznym brzmieniu, jednak chyba trafniej byłoby określić tę muzykę jako "biuro dźwięków znalezionych". Orkiestry jarmarczne naśladowali
utrzymujący chaos w pozorach ryzów, podkreślający harmonię, najczęściej grający figury bluesowe. Reszta dźwięków służy sfiksowanej anarchii. W utworach słyszymy metalowe sztaby, egzotyczne instrumenty perkusyjne, waltornię basową, puzon, gitarę, wreszcie marimby brzmiące chwilami jak gamelan - ludowa orkiestra indonezyjska. W Shore Le ave Waits wzbogacił brzmienie skrzypieniem krzesła i ryżem sypanym na membranę bębna. W tym samym utworze tradycyjna dla rocka gitara elektryczna oraz banjo grają w poprzek tonacji, epatując gryzącym mieszczańskie<br>ucho dysonansem. Podobne zgrzyty stosuje Waits w większości kompozycji, wszystkich własnego autorstwa.<br>Krytycy pisali o jarmarcznym brzmieniu, jednak chyba trafniej byłoby określić tę muzykę jako "biuro dźwięków znalezionych". Orkiestry jarmarczne naśladowali
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego