Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
wchodząc na nowe rynki zagraniczne. Najbardziej uzasadnione jest kontynuowanie działania na tych rynkach, gdzie układ atrakcyjność/ryzyko jest najbardziej korzystny. W przeciwnej sytuacji pozycja firmy jest niekorzystna i należy rozważyć celowość dalszego prowadzenia tam działalności gospodarczej.

3.5. Metoda SWOT

Rozwinięciem przedstawionej metody określania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jest metoda stanowiąca analizę mocnych i słabych stron firmy oraz skonfrontowanie ich z okazjami i zagrożeniami stwarzanymi przez otoczenie. Jest ona znana pod określeniem SWOT: S - strenghts (silne strony), W - weaknesses (słabości), O - opportunities (okazje zewnętrzne), T - threats (zagrożenia).
W celu określenia atutów i słabości przedsiębiorstwa wykorzystuje się informacje na temat czynników
wchodząc na nowe rynki zagraniczne. Najbardziej uzasadnione jest kontynuowanie działania na tych rynkach, gdzie układ atrakcyjność/ryzyko jest najbardziej korzystny. W przeciwnej sytuacji pozycja firmy jest niekorzystna i należy rozważyć celowość dalszego prowadzenia tam działalności gospodarczej.<br><br>&lt;tit&gt;3.5. Metoda SWOT&lt;/&gt;<br><br>Rozwinięciem przedstawionej metody określania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jest metoda stanowiąca analizę mocnych i słabych stron firmy oraz skonfrontowanie ich z okazjami i zagrożeniami stwarzanymi przez otoczenie. Jest ona znana pod określeniem SWOT: S - strenghts (silne strony), W - weaknesses (słabości), O - opportunities (okazje zewnętrzne), T - threats (zagrożenia).<br>W celu określenia atutów i słabości przedsiębiorstwa wykorzystuje się informacje na temat czynników
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego