Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
w konsekwencji staje się nieekonomiczne i niewychowawcze.
Jedną z form dydaktyki szkolnej, określającą stopień współczesności w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa, jest uczenie przez odkrywanie. Najwyraźniej metoda ta występuje we współczesnym systemie studiów wyższych, jednak aby tu mogła się sprawdzić, wdrażanie jej winno rozpocząć się już w szkole podstawowej. Terenem sprzyjającym utrwalaniu metody pracy odkrywczej, poprzez którą młody umysł dochodzi samodzielnie do poznania i stwierdzenia prawidłowości nauki, jest biblioteka szkolna, traktowana jako pomocnicza pracownia dla wszystkich nauczonych w szkole przedmiotów. Aby jednak biblioteka szkolna mogła spełnić rolę pracowni naukowej, musi odejść daleko od narzucanej jej często funkcji magazynu gotowej wiedzy, zbiorów przydatnych informacji
w konsekwencji staje się nieekonomiczne i niewychowawcze.<br>Jedną z form dydaktyki szkolnej, określającą stopień współczesności w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa, jest uczenie przez odkrywanie. Najwyraźniej metoda ta występuje we współczesnym systemie studiów wyższych, jednak aby tu mogła się sprawdzić, wdrażanie jej winno rozpocząć się już w szkole podstawowej. Terenem sprzyjającym utrwalaniu metody pracy odkrywczej, poprzez którą młody umysł dochodzi samodzielnie do poznania i stwierdzenia prawidłowości nauki, jest biblioteka szkolna, traktowana jako pomocnicza pracownia dla wszystkich nauczonych w szkole przedmiotów. Aby jednak biblioteka szkolna mogła spełnić rolę pracowni naukowej, musi odejść daleko od narzucanej jej często funkcji magazynu gotowej wiedzy, zbiorów przydatnych informacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego