Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
epoka okrętów podwodnych z napędem atomowym. Pierwszym był "Nautilus", zaprojektowany przez Amerykanów w roku 1954 (96 x 8 metrów, 4000 ton), który wsławił się przepłynięciem pod lodową czapą bieguna północnego. Wkrótce okręty podwodne uzbrojono w atomowe pociski dalekiego zasięgu. Pierwszym był amerykański "George Washington" z roku 1959, mający aż 114 metrów długości, 19 metrów szerokości i blisko 7000 ton wyporności. W latach 70. nastała era okrętów "inteligentnych". Należy do nich bohater naszego artykułu "Toledo" - reprezentant klasy Los Angeles, opracowanej w roku 1976. Zaledwie rok później Rosjanie wyprodukowali bardzo podobny okręt typu Tajfun, który bezspornie jest do dziś największą łodzią podwodną na
epoka okrętów podwodnych z napędem atomowym. Pierwszym był "Nautilus", zaprojektowany przez Amerykanów w roku 1954 (96 x 8 metrów, 4000 ton), który wsławił się przepłynięciem pod lodową czapą bieguna północnego. Wkrótce okręty podwodne uzbrojono w atomowe pociski dalekiego zasięgu. Pierwszym był amerykański "George Washington" z roku 1959, mający aż 114 metrów długości, 19 metrów szerokości i blisko 7000 ton wyporności. W latach 70. nastała era okrętów "inteligentnych". Należy do nich bohater naszego artykułu "Toledo" - reprezentant klasy Los Angeles, opracowanej w roku 1976. Zaledwie rok później Rosjanie wyprodukowali bardzo podobny okręt typu Tajfun, który bezspornie jest do dziś największą łodzią podwodną na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego