Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
autorskiego kształtu swego tekstu w obrębie teatralnego spektaklu. Najlepiej spośród romantyków poznał i wytrwale, choć nie zawsze zwycięsko, pokonywał twarde reguły, wyznaczające granice wolności autora współpracującego z teatrem.
Gdy postanowił zdobyć scenę, jego pozycja wobec teatru była dość skomplikowana. Był już otoczony sławą przywódcy romantycznej szkoły poetów, autorem wielu utworów, między innymi dramatu Cromwell i napisanej już po jego ukończeniu, otoczonej dużym rozgłosem, programowej do niego Przedmowy (1827). Żądał w niej znacznego rozszerzenia granic wolności twórcy, większej swobody w traktowaniu gatunku romantycznego, ale obstawał za utrzymaniem pewnych rygorów. Żądał na przykład zachowania jedności akcji, wyłączności dla tematu historycznego, pisania wierszem.
Wiedział, jakie
autorskiego kształtu swego tekstu w obrębie teatralnego spektaklu. Najlepiej spośród romantyków poznał i wytrwale, choć nie zawsze zwycięsko, pokonywał twarde reguły, wyznaczające granice wolności autora współpracującego z teatrem.<br>Gdy postanowił zdobyć scenę, jego pozycja wobec teatru była dość skomplikowana. Był już otoczony sławą przywódcy romantycznej szkoły poetów, autorem wielu utworów, między innymi dramatu Cromwell i napisanej już po jego ukończeniu, otoczonej dużym rozgłosem, programowej do niego Przedmowy (1827). Żądał w niej znacznego rozszerzenia granic wolności twórcy, większej swobody w traktowaniu gatunku romantycznego, ale obstawał za utrzymaniem pewnych rygorów. Żądał na przykład zachowania jedności akcji, wyłączności dla tematu historycznego, pisania wierszem.<br>Wiedział, jakie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego