Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 28.12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
jednoznacznie stwierdza, że wszystkie samoloty kupione dla naszego lotnictwa mają być właśnie wielozadaniowe. Spośród proponowanych nam maszyn tego kryterium nie spełniają tylko amerykańskie myśliwce f-16, oferowane nam w najstarszych wersjach A/B. Wyprodukowano je na początku lat 80. Są więc o 10 lat starsze od używanych przez nasze lotnictwo mig-ów 29, kupionych od ZSRR w 1989 r.! Maszyny od 20 lat stoją zakonserwowane w jednej z amerykańskich baz i czekają na kupca. Modernizacja każdej z nich kosztowałaby kilka milionów dolarów. - Nie wszystkie zaproponowane nam maszyny to samoloty wielozadaniowe w pełnym znaczeniu tego słowa - przyznaje wiceminister obrony Janusz Zemke, który
jednoznacznie stwierdza, że wszystkie samoloty kupione dla naszego lotnictwa mają być właśnie wielozadaniowe. Spośród proponowanych nam maszyn tego kryterium nie spełniają tylko amerykańskie myśliwce f-16, oferowane nam w najstarszych wersjach A/B. Wyprodukowano je na początku lat 80. Są więc o 10 lat starsze od używanych przez nasze lotnictwo mig-ów 29, kupionych od ZSRR w 1989 r.! Maszyny od 20 lat stoją zakonserwowane w jednej z amerykańskich baz i czekają na kupca. Modernizacja każdej z nich kosztowałaby kilka milionów dolarów. - Nie wszystkie zaproponowane nam maszyny to samoloty wielozadaniowe w pełnym znaczeniu tego słowa - przyznaje wiceminister obrony Janusz Zemke, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego