Typ tekstu: Książka
Autor: Waniek Henryk
Tytuł: Opis podróży mistycznej z Oświęcimia do Zgorzelca 1257-1957
Rok: 1996
za razem w ludzki byt. Ale ciało, które - jak
czytamy w Fedonie - jest tylko czasowym schronieniem ducha, podlega
rozpadowi. Nie ma ciała niezniszczalnego. Nadto, mówiąc o
nieśmiertelności, trzeba wiedzieć, czym jest śmierć, i zaznać
umierania. To zasadniczy cel starożytnych misteriów. O doświadczeniu
śmierci za życia mówią słowa Apulejusza, wtajemniczonego w misteria:
" najpierw przekroczyłem progi Prozerpiny Następnie urodziłem
się ze wszystkich elementów i znów powróciłem do świata żywych".
(Metamorphoses, XI, 23). Umożliwiała to zapewne technika duchowego
opuszczenia ciała, podobna do tybetańskich praktyk jogicznych. Ale
duchowe wtajemniczenie w rzeczywistość pośmiertną nie chroni przed
śmiercią ciała. Dzieło religijne tak poważne, jak tybetańskie Bardo
Thödol
za razem w ludzki byt. Ale ciało, które - jak<br>czytamy w Fedonie - jest tylko czasowym schronieniem ducha, podlega<br>rozpadowi. Nie ma ciała niezniszczalnego. Nadto, mówiąc o<br>nieśmiertelności, trzeba wiedzieć, czym jest śmierć, i zaznać<br>umierania. To zasadniczy cel starożytnych misteriów. O doświadczeniu<br>śmierci za życia mówią słowa Apulejusza, wtajemniczonego w misteria:<br>"&lt;gap&gt; najpierw przekroczyłem progi Prozerpiny &lt;gap&gt; Następnie urodziłem<br>się ze wszystkich elementów i znów powróciłem do świata żywych".<br>(Metamorphoses, XI, 23). Umożliwiała to zapewne technika duchowego<br>opuszczenia ciała, podobna do tybetańskich praktyk jogicznych. Ale<br>duchowe wtajemniczenie w rzeczywistość pośmiertną nie chroni przed<br>śmiercią ciała. Dzieło religijne tak poważne, jak tybetańskie Bardo<br>Thödol
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego