Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Mozarta było komponowanie oper, ale zgodnie z ówczesnym zwyczajem czekał na konkretne zamówienie. W końcu nadeszła odpowiednia okazja, by stworzyć muzykę sceniczną. Pierwszy prawdziwy sukces odniósł w 1782 roku, wystawiając "Uprowadzenie z seraju". Pozostając pod wpływem opery włoskiej, komponował operę buffa i seria, ale również singspiel, by w końcu napisać mistrzowski "Czarodziejski flet" do libretta Emanuela Schikanedera. Historia Tamina i Paminy, nieco infantylna bajka, stała się dzięki tej muzyce prawdziwym dramatem rozgrywanym między dobrem a złem.
Mozart zawsze przedkładał muzykę nad słowo, to ona wyrażała cechy postaci i zachodzące między nimi konflikty. Dzięki rozmaitości form, jakimi się posługiwał, przyczynił się do
Mozarta było komponowanie oper, ale zgodnie z ówczesnym zwyczajem czekał na konkretne zamówienie. W końcu nadeszła odpowiednia okazja, by stworzyć muzykę sceniczną. Pierwszy prawdziwy sukces odniósł w 1782 roku, wystawiając &lt;name type="tit"&gt;"Uprowadzenie z seraju"&lt;/&gt;. Pozostając pod wpływem opery włoskiej, komponował operę buffa i seria, ale również &lt;foreign&gt;singspiel&lt;/&gt;, by w końcu napisać mistrzowski &lt;name type="tit"&gt;"Czarodziejski flet"&lt;/&gt; do libretta &lt;name type="person"&gt;Emanuela Schikanedera&lt;/&gt;. Historia Tamina i Paminy, nieco infantylna bajka, stała się dzięki tej muzyce prawdziwym dramatem rozgrywanym między dobrem a złem. <br>Mozart zawsze przedkładał muzykę nad słowo, to ona wyrażała cechy postaci i zachodzące między nimi konflikty. Dzięki rozmaitości form, jakimi się posługiwał, przyczynił się do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego