Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
style filharmoniczne zapewne dzięki swojemu ponadczasowemu, uniwersalnemu charakterowi, dzięki pięknemu nawiązaniu do tradycji monumentalnych dzieł żałobnych z Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta na czele, a jednocześnie dzięki operowaniu prostym, "prehistorycznym" językiem muzycznym, wywiedzionym jak gdyby z samych jej początków. Górecki wstrzelił się też doskonale w nadal żywą na początku lat dziewięćdziesiątych modę na muzykę New Age, oferującą delikatnie snujący się dźwięk, ustrojony w tradycyjną harmonię. Poza tym wreszcie i może najdobitniej uświadamiał rockowcom, że podejmowane w dziejach ich muzyki próby wykorzystania orkiestry czy symfonicznej struktury utworów były śmieszne, bo utwór skomponowany i zagrany przez fachowców osiąga niedostępne im wyżyny i oddziałuje stokrotnie
style filharmoniczne zapewne dzięki swojemu ponadczasowemu, uniwersalnemu charakterowi, dzięki pięknemu nawiązaniu do tradycji monumentalnych dzieł żałobnych z Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta na czele, a jednocześnie dzięki operowaniu prostym, "prehistorycznym" językiem muzycznym, wywiedzionym jak gdyby z samych jej początków. Górecki wstrzelił się też doskonale w nadal żywą na początku lat dziewięćdziesiątych modę na muzykę New Age, oferującą delikatnie snujący się dźwięk, ustrojony w tradycyjną harmonię. Poza tym wreszcie i może najdobitniej uświadamiał rockowcom, że podejmowane w dziejach ich muzyki próby wykorzystania orkiestry czy symfonicznej struktury utworów były śmieszne, bo utwór skomponowany i zagrany przez fachowców osiąga niedostępne im wyżyny i oddziałuje stokrotnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego