Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, zdolnej do prowadzenia działań i osiągania celów,
- odpowiedni dobór i szkolenie personelu do wykonywania zadań,
- stosowanie systemu bodźców do motywowania pracowników,
- porównywanie wyników z celami, ustalanie i usuwanie rozbieżności (to działanie Juran nazywa sterowaniem, co w sensie cybernetycznym bliższe jest pojęciu regulowania).
Zasługi J.M. Jurana dla modelowego i kompleksowego porządkowania obszaru zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym są bodajże największe. Wiele rozwiązań z jego koncepcji można znaleźć m.in. w normach serii ISO 9000. Nie ustrzegł się jednak przed pewnymi niejasnościami terminologicznymi, lukami i dysharmonią w prezentowaniu funkcji zarządzania jakością oraz przed jednostronnością zastosowanego aspektu badawczego. Przykładem niedociągnięć
struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, zdolnej do prowadzenia działań i osiągania celów,<br>- odpowiedni dobór i szkolenie personelu do wykonywania zadań,<br>- stosowanie systemu bodźców do motywowania pracowników,<br>- porównywanie wyników z celami, ustalanie i usuwanie rozbieżności (to działanie Juran nazywa sterowaniem, co w sensie cybernetycznym bliższe jest pojęciu regulowania).<br>Zasługi J.M. Jurana dla modelowego i kompleksowego porządkowania obszaru zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym są bodajże największe. Wiele rozwiązań z jego koncepcji można znaleźć m.in. w normach serii ISO 9000. Nie ustrzegł się jednak przed pewnymi niejasnościami terminologicznymi, lukami i dysharmonią w prezentowaniu funkcji zarządzania jakością oraz przed jednostronnością zastosowanego aspektu badawczego. Przykładem niedociągnięć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego