Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
roku nastąpił zachwyt przedstawieniami angielskiego teatru (o czym piszę w innym miejscu); można zacytować na zakończenie słowa Alfreda de Musset:
"Czyż nie sądzicie, że ludzie tacy jak Juvenalis, jak Szekspir, jak Byron wyciągają trzewia z ziemi, po której depczą, z błota uczepionego ich sandałów biorą glinę żyjącą i krwawiącą, którą modelują własnymi mocnymi rękami?".

Nowy dramat? Dyskusje i wątpliwości

Najważniejszym postulatem programowym romantyków była idea wolności artysty. Był w tym postulacie aspekt negacji - odrzucanie reguł - i aspekt twórczy: wyłonienie koncepcji nowej sztuki, nowego dramatu. Pozostawiam na boku szeroką i ważną kwestię dróg łamania konwencji, by przejść bezpośrednio do problemów formowania poetyki
roku nastąpił zachwyt przedstawieniami angielskiego teatru (o czym piszę w innym miejscu); można zacytować na zakończenie słowa Alfreda de Musset: <br>&lt;q&gt;"Czyż nie sądzicie, że ludzie tacy jak Juvenalis, jak Szekspir, jak Byron wyciągają trzewia z ziemi, po której depczą, z błota uczepionego ich sandałów biorą glinę żyjącą i krwawiącą, którą modelują własnymi mocnymi rękami?"&lt;/&gt;.<br><br>&lt;tit&gt;Nowy dramat? Dyskusje i wątpliwości&lt;/&gt;<br><br>Najważniejszym postulatem programowym romantyków była idea wolności artysty. Był w tym postulacie aspekt negacji - odrzucanie reguł - i aspekt twórczy: wyłonienie koncepcji nowej sztuki, nowego dramatu. Pozostawiam na boku szeroką i ważną kwestię dróg łamania konwencji, by przejść bezpośrednio do problemów formowania poetyki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego